Co zabrać na spływ kajakowy?

Spływy kajakowe znacząco się od siebie różnią. Być może już mieliśmy styczność z kajakiem na wakacjach. Nie można jednak było tego nazwać spływem. Zapewne w kostiumie kąpielowym wcisnęliśmy się do niego i popływaliśmy tak kilkanaście minut.

kajaki dębki, spływy kajakowe dębki, kajaki piaśnica, spływy kajakowe piaśnica, kaszuby, pomorze, pomorskie, dębki, piaśnica

Jeśli wybieramy się już na profesjonalne spływy kajakowe to więcej czasu spędzimy nad przygotowaniami. Co zatem zabrać na spływ kajakowy? To wszystko zależy od tego ile czasu ma on trwać. O kajaki w żadnym wypadku nie musimy się martwić, ponieważ te zawsze gwarantuje nam firma. Chodzi nam tu raczej o ubrania i dodatkowe sprzęty. Im dłużej będzie trwał spływ kajakowy, tym więcej rzeczy będziemy musieli wziąć. Przede wszystkim będą to ubrania. Mimo tego, że aktualnie jest ciepło pod wieczór pogoda może się zepsuć.

Zatem kurtka, skarpetki i inne rzeczy należy ze sobą mieć. Dodatkowo należy zadbać o nocleg, pożywienie. Jeśli jest to nasz pierwszy spływ kajakowy to warto popytać osoby pracujące w firmie co musimy ze sobą zabrać. Będąc w grupie możemy w niektórych sytuacjach liczyć na naszych kompanów.

Reklamy

Kilkudniowy spływ kajakowy a nocleg

Kilkudniowe spływy kajakowe cieszą się sporym powodzeniem. Dla większości z nas jest to spora przygoda życia. Doskonale bowiem wiemy, że wieczorem czeka nas poszukiwanie noclegu. Niekiedy grupy są nastawione na nocleg w hotelu, pensjonacie czy ośrodku agroturystycznym.

Bywają jednak i takie grupy, które wolą nocować pod namiotami. Tu musimy przestrzegać kilka zasad. Po pierwsze musimy wiedzieć do kogo należy ziemia, na której chcemy rozstawić biwak. Nie zapominajmy, że mamy jeszcze kajaki. Tutaj warto wybierać miejsca niedaleko płytkiej wody. Najlepiej, gdyby brzeg był łagodny. Co do samego terenu musimy być ono płaskie. Każda osoba powinna spokojnie rozstawić swój namiot.

spływy kajakowe dębki, kajaki piaśnica, spływy kajakowe piaśnica, kajaki dębki, kajaki kaszuby, spływy kajakowe kaszuby, kajaki pomorskie, spływy kajakowe pomorskie, pomorze, dębki, piaśnica

Należy wyszczególnić także miejsce do zrobienia jedzenia. Najczęściej rozpala się ognisko. Jedno jest pewne – wybierając się na kilkudniowy spływ kajakowy i wybierając na nocleg namiot musimy poświęcić więcej czasu na spakowanie odpowiednich akcesoriów. Wcześniej należy także ukończyć dany odcinek, by znaleźć dobre miejsce spełniające nasze wymagania.

W co się ubrać na spływ kajakowy?

Przygotowując się na spływy kajakowe nie często zwracamy uwagę na nasz ubiór. Wiadomym jest, że są one organizowane podczas letnich dni. To sprawia, że zakładamy na siebie krótkie spodenki i koszulkę na krótki rękawek.

Wbrew pozorom nie zawsze będzie to najlepsze rozwiązanie na kajaki. Ciuchy z bawełny schną o wiele dłużej, dlatego warto zainwestować w lepszą odzież przeznaczoną na taki rodzaj turystyki. Nie zapominajmy o dodatkach. Niezależnie od tego ile czasu spędzimy w kajakach należy pamiętaj o nakryciu głowy. Słońce w tym czasie może dać nam się odczuć. Dlatego też warto korzystać z kremów UV, które uchronią naszą skórę przez promieniami słonecznymi. Ciekawą kwestią jest temat obuwia w kajaku. Początkujące osoby zupełnie nie zdają sobie sprawy jak są one ważne.

Kajaki Debki, kajaki piaśnica, spływy kajakowe dębki, spływy kajakowe piaśnica, jezioro żarnowieckie, kajaki reda, kajaki wejherowo

Różnego rodzaju klapki, japonki, itp. są zupełnie wykluczone. Nasze obuwia powinny być stałe. Mogą być to nawet adidasy. Musimy mieć jednak na uwadze, że może się tak zdarzyć, że je zamoczymy. Zatem warto wybierać takie buty, których nam nie będzie szkoda.

Dlaczego zimą ciężko jest nam schudnąć?

Zimą ciężko jest nam wstać z łóżka, a co dopiero ćwiczyć czy zacząć dietę. Mimo to istnieje kilka silnych argumentów dla których to właśnie zimą warto ćwiczyć. Na początku jednak odpowiedzmy sobie na pytanie „dlaczego zimą ciężko jest nam schudnąć?”. Czy dlatego, że spływy kajakowe są organizowane tylko w sezonie letnim?!

Głównym problem tkwi w jedzeniu, które spożywamy. Jak wiadomo zaczynamy gotować częściej zupy i inne potrawy, które mają jedno zadanie – rozgrzać nas. Jednak często takie dania są po prostu za tłuste, a zdarza się i tak, że jemy po prostu za dużo. Nie oznacza to również, że podczas zimy nie możemy jeść zup, gdy jesteśmy na diecie. Możemy je nadal gotować, ale warto wybrać te najlepsze, a wśród nich jest z pewnością rosół. Zawsze do zupy możemy także dodać przyprawy, które sprawią, że się rozgrzejemy. Do nich możemy zaliczyć chociażby czosnek.

Idąc dalej tropem jedzenia podczas śniadania lepiej zrezygnować z zimnej kanapki. Nawet tej zrobionej ze zdrowego chleba i chudej szybki na rzecz ciepłego mleka z musli. Ciepłe jedzenie z rana dobrze nam zrobi. W tym przypadku możemy dodać jeszcze owoce czy orzechy lub inne dodatki według uznania. To samo tyczy się sałatek, które są tak promowane jako zdrowa żywność. Latem są faktycznie idealne, ale nie zimą. Sałatki są z reguły zimne, a po ich zjedzeniu stracimy energię i temperaturę.

Oprócz jedzenia mamy jeszcze przecież wysiłek, który dostarczają nam kajaki. Wbrew wszystkiemu to właśnie zimą najlepiej jest ćwiczyć na świeżym powietrzu. Wtedy nasza krew krąży szybciej, nasz metabolizm przyspiesza. Zyskuje również na tym nasza cera. Ale to nie wszystko. Będąc na diecie z pewnością wstydzimy się swoich zbędnych kilogramów. Często nie chcemy zapisać się na siłownie, bo doskonale wiemy o swoich dodatkowych kilogramach. Zimą tego problemu nie ma!

Zakładamy ciepłe, długie spodnie, bluzę, czapkę. Nasze ciało jest całkowicie przykryte i nie musimy się niczego wstydzić. Jak widać stosując parę trików możemy schudnąć także zimą. Warto nabrać motywacji i zacząć zimą, by latem na urlopie móc pochwalić się szczupłą sylwetką. Ukażemy ją również wtedy, gdy wybierzemy się nad morze i zdecydujemy się na spływy kajakowe. Warto więc zacząć przygotowania z pewnym wyprzedzeniem! Do dzieła 🙂

Odchudzajmy się z głową – pomocą sport i turystyka

Świat mody potrafi być drastyczny dla wielu młodych dziewczyn. Pomimo często niewielkiej wagi i tak zmuszane są do gubienia kilogramów, które ciężko nazwać dodatkowymi. Ale poprzez odpowiednie działania, dietę i sport (spływy kajakowe), można im skutecznie zaradzić.

Każda kobieta dąży do doskonałości i nawet nie mając chorobliwej nadwagi to i tak będziemy w lustrze widziały kilka kilogramów za dużo. Niezmiernie ciężko jest wyznaczyć sobie zdrową granicę, by w tym całym mechanizmie nie popaść w anoreksję czy bulimie. Dlatego tak dużo mówi się tutaj w aspekcie psychologicznym. Jeśli faktycznie mamy nadwagę czy jesteśmy zbytnio otyli odchudzanie z głową to podstawa naszego sukcesu. Często chcemy zgubić zbędne kilogramy w dosłownie miesiąc, bo potem mamy wesele koleżanki czy zaczynają się wakacje, a my jak wyglądamy? Owszem, będą osoby, które w tym krótkim czasie schudną. Ale efekty nie będą długotrwałe, a potem możemy spodziewać się efektów ubocznych. To oczywiście efekt jo-jo, jeszcze szybsze przybieranie na wadze czy w końcu problemu zdrowotne. Na czym zatem polega odchudzanie z głową? Głównie na tym, aby pojąć, że dieta to długotrwały proces, który zmienia nasze nawyki żywieniowe.

Dieta i sport (np. kajaki) dopasowany do nas

Kajaki Debki, kajaki piaśnica, spływy kajakowe dębki, spływy kajakowe piaśnica, jezioro żarnowieckie, kajaki reda, kajaki wejherowo

Nie może być to dieta z Internetu, bo taka akurat nam się podobała. Każdy z nas jest inny, inaczej reaguje na wysiłek i produkty spożywcze. Mając już odpowiednio zbilansowaną dietę możemy wytrwać w niej nawet do końca życia. Oczywiście nikt nie mówi, że będzie łatwo. Początki zawsze są trudne, a wszystko siedzi w naszej głowie. Jeśli odpowiednio będziemy ze sobą pracować to możemy zajść naprawdę daleko. Poza tym zauważymy, że sałatki są naprawdę pyszne i bardzo sycące. Zauważymy, że będąc na diecie nie zawsze będziemy musieli zrezygnować ze wszystkiego co lubiliśmy dotychczas.

Również aktywność fizyczna może być wciągająca. Nie musimy wybierać biegania skoro go nie lubimy. Być może lepszy będzie nordic walking? Możemy przecież jeszcze wybrać jazdę na rowerze czy pływanie bądź na spływy kajakowe. Opcji jest wiele. Warto zrobić sobie taki chociażby miesięczny test. Zauważymy po nim, że o wiele lepiej się czujemy i mamy więcej chęci do życia.